Israeliska startups vill uppgradera vår reseupplevelse

Israeliska startups vill uppgradera vår reseupplevelse

Med ökade möjligheter att semestra, resa och göra affärer utomlands så har den moderna resenären många beslut att ta för att göra den bästa möjliga resan. Och med fler personer som letar efter personliga och unika upplevelser – oavsett om de rör sig om affärer eller nöje – försöker startups över hela världen att göra dessa beslut enklare med hjälp av avancerad teknik.

Rese- och turismindustrin värderas till nästan 8 miljarder dollar och fortsätter att hitta nya, kreativa lösningar för att öka bekvämligheten, tillgängligheten och förbättra resenärernas övergripande upplevelse.

“2019 kommer att vara ett spännande år för resor”, sa Pepijn Rijvers, marknadschef på Booking.com, i oktober när den internationella resejätten släppte sina lista över “spådomar” för 2019. Resultaten grundades på bidrag från över 21 500 resenärer från över 29 länder.

Booking.com öppnade ett forsknings och utvecklings-center i Tel Aviv förra året och genomförde ett tre dagar långt acceleratorprogram för lovande startupsp tidigare under året.

“I stället för att gå till Silicon Valley för att öppna nästa teknikcenter kommer vi faktiskt att göra det här i Tel Aviv,” sa Booking.coms VD Gillian Tans då.

Från bokningstjänster till utflykter och aktiviteter har israeliska företag spridit sitt inflytande i branschens största sektorer, bland annat inom “conscious travel” (medvetet resabde, där resebesluten drivs av människorättsmedvetenhet, miljöfrågor eller volontärmöjligheter), digitala guider och utvalda upplevelser.

NoCamels har listat åtta företag som revolutionerar resebranschen och vårt sätt att resa.

Ta del av hela listan på NoCamels.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

*