Scarlett Johansson fräschar upp SodaStream

Scarlett Johansson fräschar upp SodaStream

I samband med Super Bowl såg fansen megastjärnan dricka sin grapefruitsmakande favoritläsk från israeliska SodaStream.

Israels kolsyremaskintillverkare SodaStream har just tagit nästa steg i sin marknadsföring genom Hollywoodstjärnan Scarlett Johansson. Golden Globe-nominerade Johansson blir företagets första Global Brand Ambassador. Det första TV-framträdandet kunde ses över hela världen under Super Bowl-finalen den andra februari.

”Jag använder SodaStreams produkter själv och har gett bort dem som presenter under många år. Företagets strävande efter en sundare kropp och en hälsosammare planet passar mig perfekt. Jag älskar att produkten kan anpassas till vilken livsstil eller smak man har. Samarbetet mellan mig och SodaStream är en ’no brainer’”.

SodaStream skulle egentligen ha haft med en reklam även förra årets Super Bowl men den blev bannlyst. Den parodierade Coca Cola och Pepsi och visade hur konsumenter skulle slippa slänga tusentals flaskor om man istället använde SodaStream. Det blåstes upp ordentligt men gav samtidigt SodaStream en massa positiv kritik och publicitet. Antagligen därför att konkurrenterna insåg att SodaStream hade rätt.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.